22 Eylül 2012 Cumartesi

Spoiler: Secret Garden'a eleştirel bakış

                                            

    Secret Garden'ı bitirdiğim şu anlarda içimde tutamıycağım düşüncelerle doluyum. Evvela belirtiyim ki bolca spoiler içericek ondan ötürü izlemeyenlerden bu kısımdan itibaren ayrılabilirler. :) Ne izlesem sıkıntısına düştüğüm bi aralar Eva ve Hayal, "Secret Garden'ı izle artık" dediler ben de kimseyi kıramam inanır mısınız, çok yufka yürekliyim o kadar yani hayır diyemedim lskdsklfndksfn. Evet Secret Garden'ı daha yeni seyrettim. Ve milyonların sevgisini kazanmış dizi olan Secret Garden tarafımca pek beğenilmedi efenim. Kimileri Secret Garden sayesinde arkadaşlarının Kore'yi sevdiğini falan söylüyor, yazar buna çok şaşırıyor. Elbette sevilmiştir, güzel dizidir kimine göre, kesinlikle "ne biçim zevkiniz var olum." falan tarzında bi hakarette bulunmuyorum, yanlış anlaşılmayayım şimdi bi sürü kişi izlemiş beğenmiş o kaa düşman edinmek istemem aman sdlfsdklfnslkd. Şizo, Burcu ve Neko (bizim narsistkedi yea sfdnsklf) da beğendik biz diyince siz de brütüsler dedim. Ben de bi gariplik var o zaman diye düşünüyorum. Neyse ifinim tartışmaya açıyorum, ayrıca aradığım bazı cevaplar da var. :) 

    Benim için dizide Oska vardı, Oska'nın eğitmeye çalıştığı bebe vardı Han Tae Sun, Hyun Bin vardı buydu yağni. Gördüğünüz üzere Hyun Bin, yani karakterinin adı bile hafızamdan uzakta lskddskfsdk.  Ha birde Hyun Bin'nin annesini gördüğümde atlattığım sağ yön tuşum vardı dizi bütünüyle özetlen buydu. Hyun Bin'nin annesini izlerken hep de gözümün önüne Daesung geldi slkdfnlksdfn   



                             



     Dizinin kimi yerlerinde romantizmden etkilenmeme sebebim belki, hani bi ihtimal, kardeşimin de aynı odada aynı anlarda Pes oynaması ve tribünlerden gelen "goal" sesleri olabilir mümkündür.  :) Dizide bana kalırsa oyunculuklarda bi tuhaflık, oynayamama vardı hayır gözüme de battı bilhassa, kadın başrolde. Gil Ra İm karakterinde oynayan Ha Ji Won'dan çok daha iyi kadın rolünü Hyun Bin beden değiştiklerinde oynadı. Ha Ji Won'nun acemilik dönemimiydi bu dizi bilmiyorum ama The King 2 hearts'de oyunculuğunu beğenmiştim halbukim. Dram sahnelerinde hüzünden çok bi ifadesizlik mevcuttu kendisinde. Dizi benim için bi Can you hear my heart? (şurdan diziyle ilgili bişiler okuyabilirsiniz ben de kendisinin tavsiyesiyle başlamıştım ^_^) değildi ya da bi 49 days hüzünü yoktu. Onlarla nasıl kıyaslarsın çıkışmasında bulunabilirsiniz ama yapmak istediğim tanım şuydu; CYHMH de ne zaman sırrı öğrenicek diye tırnaklarımı yedim, ne zaman anlıycak? nolcak şimdi diye telaşlandım, karakterlerin her birine ayrı üzüldüm olum ya :'( aynı şekil 49 days'de de oldu.  Sonracığıma o mavi pullu eşortmanı Tiovpi ile bile sevmedim finalde bir de kapılını yaptılar onun allam. Onu da araya sıkıştırıyım. 


     Ayrıca bunlar ne sebeple beden değiştirdi ben anlamadım. Babası mı cezalandırdı? Kurtuluş mu? Neydi? (Big'le ilgili spoi geliyor şimdi burayı geçiniz izlemeyenler) Gong Yoo'nun beyni hasarlı çıktıydı mesela Big'de meğer onun için yer değiştirmişler ya hani ya da öyle bişilerdi işte demem o ki bunlarınki de öyle bişi miydi? 


      Sonlara doğru masada yemek yedikleri sahnede Ra İm'in babası büyüyü bozuyor ve Hyun'a artık beni hatırlamana gerek yok diyor ya orası çok saçmaydı abi ya. Madem hatırlamasın istiyorsun niye daha güçlü bi büyü neyin yapmıyorsun bak 2 bölüm neyin sonra flashlandı adam hemen. Hem niye sildin zaten hafızasını ben onu da anlamadım. Bu Ra İm'in babası niye büyücülüğe merak salmış onu da hiç şaapamadım. Zaten eğer mantıksızca bi sebepten sildiyse çocuğun hafızasını bence bu büyü işini neyin bırakıp huzur içinde yatsın uyusun tabutunda allaşkına. 


     Oska diyorum sldfnsdknflknf  çok eğlendim ben Oskayla ya. Şu fotoğraf adeta bi ada gezisi sırasında çekilmiş gibin :) Kendini beğenmiş Oska'nın en beğendiğim repliği " Ben bir spor araba alsam o gider galeri satın alır, yat alsam o yatın bulunduğu limanı satın alır, özetle yakında şöyle bağıracağın kişi "seni alçak!"" Hyun Bin'i tarif ediyor ivit.



                        


    Şu Oska ve onun sevdalısı bebe gay olan hani adı Tae Sun, ne zaman ekranda görünse eneem diye bi ufak sevinme belirtisi gösterdim. Tae Sun'nun kıskanç halleri Oska'nın aşkısını çileden çıkarışı hof daha fazla yazamiycem sanırım lskdnflsknflsk. Kadın niye araya giriyorsa ben Tae Sun'u Oska'ya vericektim, ne güzel de anlaşırlardı sevimli sevimli kavga ederek sldfbfsljbdf asıl aşk hikayesi bunlar olmalıymış hof senaristler yinebilemediniz nereyle ilgileneceğinizi.



                         



                          

 Tae sun sevimliliği bi eye candy durumu yaşatsın amacındayım. :')     

    Bir de dizi bi kaç defa kendini tekrar etti finalde Gil Ra İm yönetmenin ilk bölümdeki repliklerini söylemesi cıks olmadı. Ayrıca final de final değildi o neydi öyle yaa geçiştirmelik, hadi herkesi everelim sonra  bir de çok afedersiniz oynaşmalarını gösterelim adına da Secret Garden'nın finali diyelim. Olmuş mu hiç hı hiç olmuş mu insan az özenir ya.    



12 yorum:

  1. Selam kaarşim. Bak hasta hasta hepsini yattım okudum bi de üstüne kafa patlattıp yorum yapıyom :B
    Şimdi önceliklen sana diziyi sevdim dedim ama spoiler olmasın diye bu konuşmanın devamını getirmedim. Bu hislerimi bi kaç ay sonra yapıcağım mim yazıma saklıyodum ama burdan sana ulaştırayım öncelikle opdaksokasd. Ben dram çok sevdiğimden bu dizinin dramı çok tatminkardı benümçün. Ama gel gör ki son bölümdeki o cıvıklık??!??? O çoluğa çocuğa karıştık mutluyuz portresi'??!?!?! EBENİZİN SİZİN BEN BOŞUNA MI AĞLADIM KOLTUKTA ORDAN ORAYA ATTIM KENDİMİ!?? ZİYANSINIZ HAYINSINIZ!! dedim. Allah belalarını da versin bence öyle bi sevmiyom bu diziyi, final yüzünden. Yani en sevdiğim diziler arasına anca final olmayaydı girerdi. Yoksa negsel kendi ellerindeydi bana burda bi 49days bir Misa dramı yaşatmaları. Bu arada can you hear my heart da izlenecek dramlarımda başta ama dizi izleyesim yoğ pdokasdpo
    Neyse bu konu anlaşıldıysa geçiyorum dpoasjkpoadkso
    Oska tabisi favorimdi. İlk dikkatimi çekişi de yaşını bi türlü belirleyememle oldu. Resmen 20de olabilir 35 de olabilir anlamıyom ben bu herifin yaşını. Hele ki şimdi doğru vidyoyu bulamadım da http://www.youtube.com/watch?v=5ozeUXO7AEo şurda 1. dakikadan sonraki tipinde 18 yaşında lan bile demiştim. Ki oska aşkım da bu tipiyle başladı podakspdoaskd Heleki izlediğimiz yaz tığçeyle her yerde bunu yaptık. bi kere tatile gittiğimiz otelde havuz başında yaparkene bi kadına yakalanmıştık balkondan bizi izliyomuş..::'))') daha fazla konuşamıcam.
    Şimdi okuyunca farkettim zaten hiç hatırlamıyomuşuım babası büyü yapmışmış bilmem ne. Hatırlamıyom da Hyun bin bunu yüklenip arabayla götürdükten sonra yaşananları. Demek 17. bölüm yeterince tatminkardı benimçün dpıajspoıasjd

    Ayrıca o gay bebeye de illet oluyodum çünkü ben o kadını ço sevyüdüm. Neyseki oskayı aldı en sonunda. Gerçi oskanın final bölümü görüntüsünü hatırlıyom biraz resmen üstüne hayvan atmıştı bornoz diye sanki ama.
    Öf yoruldum hadi.

    YanıtlaSil
  2. aşsmdfşalmfdşlasmfşlsam hof ne güldüm.
    Kaarşim hoşgeldin hasta hasta ne de iyi ettin ndksdfn keşke herkes sen gibin olsa üj bej yorum atıverse şullara niyse lksdnflksdfn.

    Misa'da da mı ağladın la sen? O.O bak ben onda da etkilenmedim abi, Misa'yı sonuna kadar izeme sebebim popstara nolce diye merak etmemdi dslkfnl bi yamukluk var ben de.
    Dizi izleyesin uğrayınca Can u hear my heart'e bak ama çık güzel olum ben onda ağlamya çok yaklaşmıştım :'(
    Hakkat bak o Oska'nın yaşına karar verememe bende de oldu sldnslf o videoda bi 18imsilik var ivit hı hı. Dans edişiniz için bi tek sfsdlfnslknfdlfnslfnsdnflsnfsdlnfs diyebilirim.
    Bence senin için dizi 17.bölümden ibaretmiş hatun, bense 17.bölümü çoğunlukla atladım. :')
    Niye la en çok gay bebeyle olan Oska kavgalarını sivdim ben töh. LSKFNLSKDNFLSDNFLKSNLKF hof ne piçim gülmüşüm ya bence de o bornoz deildi olamaz Hyun Binin gydiği eşortmana nasıl muşamba gözüylen bakıosam o da bi kaplan, aslan felan yağni. :D

    YanıtlaSil
  3. Okul stresindendir, okul kimsenin blog okuyası yok. Kendimi o fakirlerin dışında tutuyom tabi doğpaksaosdk
    Ben gıdım drama ağlarım ha çok seviyom çünkü odpsakdoaskd Misada takıldığın noktayı tebrik ediyom :)))))) Geberisice bebe! Öf sinir oluyom bak! Ben acuşşim motorda beeyleee kaymış ölmüş! Ahiiyy :'''()')')
    Sen ağlamaya yaklaştıysan ben yardırırım o dizide o zaman oh oh dıjoasdoıjdakşs
    11 ve 17 litfen. 11 en çok güldüğüm 17 en çok ağladığım. Bana o ikisini verseler yeterdi harbiden pdoaskdasıdj
    O gaye şimdi burda ağzının aldığı şekillerle görünce yine sinir oldum. haberi olsun googlea adını yazınca hemen gay çıkıyo pdıajsodıasjd gerzek.

    YanıtlaSil
  4. Okul stresi... hee bebe kandırıyo.
    Niyse taam dram konusunda daha fazla tartışmayıp burada noktalıyorum yorumlaşmamızı lksdlfdg. Amma sulu gözmüşsün ama sen de cınım yağni.

    YanıtlaSil
  5. Ben severek izlemiştim hatta ikinci kez izlemeyi düşünmüyor değilim :D Geçenlerde that man şarkısını dinlerkenn ben de baba mevzusunu düşünüyordum, niye böyle oldu amaç neydi niye yer değiştirdiler gibi kafamda cevapsız sorularla kaldım öylece :D Dizinin komedi yanını daha çok sevdiğimden çok fazla şeetmemişim o mantık hatalarını demek.

    (Can you hear my heart güzeldi bak, doğru diyorsun.)

    Oska dizinin on numara adamıydı bence, çok komikti sahneleri yav :D Gay bebeyi ayrıyeten sevmiştim ama Oska'ya sulanmasını sevmedim diğer kadınla kavuşsun istiyordum çünkü =D

    Diziden hatırladığım şeyler nadir: Oska ve her sahnede her oyuncuda (figüranlar dahil!!!) kullanılan leopar! Leoparı zaten sevmem diziyle birlikte tiksindim :D Bi' de Burcu'nun dediği gibi adam finalde üzerine hayvan giymişti resmen asdfasfsdf

    Aaa bak tam yorumumu bitirecekken aklıma geldi, sekreter vardı ya bir de diğmii :D Çok gülüyordum o şapşala :D İlk bölümde yolladığı şişeli mesajı son bölümde bulması adfasdfaf

    The Graetest love izlemiş miydin sen? İzlemediysen hani, izle. Secret Garden diyince aklıma hep bu dizi geliyor ondan dedim yani, durduk yere nerden çıktı bu öneri deme adfasd

    YanıtlaSil
  6. Sevmeyeni zor bulunuyor zaten bu diziyi :D Dizinin hakkaten komedi yanı dramından daha çok sevdim ben de. Hyun Bin'nin surat ifadeleri falan çık tatlıydı.
    Sekreter Kim eveeet bak onu unutmuşum yazmayı burda çok sevimliydi yaa "sasenniim" diyişi :D Ahjusshi'yi seyrettin mi sen? Onda da vardı da sekreter burdaki rolünden çok başkaydı görünce öle baya şaşırmıştı.

    The Greatest Love'ı izlemiştim evet Dok Go Jin dnflskfndfs. Teşekürler yorumun ve önerin için. :)

    YanıtlaSil
  7. dizinin bir iki noktası havada kaldı doğru, gil ram her sahnede ruha giremedi doğru ama hayat mücadelesi ile hissizleşmiş yalnız bir kızı oynuyordu. osca apayrı yeri bambaşka daha iyi bir sonu hak ederdi çok geçiştirme kaldı:( hyun bin asansörde bir söz verdi bir nevi yemin ve yıllar sonra bunu unuttu babası da bunu bu sihirle hatırlatmış oldu. aslında hyun bin cenaze töreninde görüp elini tututp bayıldığı aşkına bu sayede kavuştu. dizi benim için büyülüydü eş zamanlı izlemenin önemi de ayrıdır birçok diziyi sonradan izleyip o büyüyü yakalayamamış biri olarak söylüyorum neyse çok uzattım haklısın birçok konuda ama dizi dee iyi şimdi özellikle zenginler ve davranış şekillerinin nedeni.

    YanıtlaSil
  8. Hee babasına söz mü verdi ya bi söz geçiyordu ama ben bi anlayamadım ne sözü. Akla yatkın açıklamaların aslında yani hatta bu sebeple cezalandırılmış olmaları falan mantıklı. Vuu kafama çok güzel oturdu bu ^_^
    Eş zamanlı dizi izlemenin keyfi güzel oluyor gerçekten heycanla beklemek çileden çıkarsa da kimi zaman haklısın. ^^

    YanıtlaSil
  9. Şimdi. Raim'in babası geleceği görebildiği için Raim'in kaza geçirip ölceni biliyor. Kızı kurtarıyım genç yaşta gitmesin diyede daha önce kurtardığı Kim Joo Won'u hatırlayıp böyle ilginç bi' plan kuruyor (Niye ama niye anlamıyorum). Dizi olsun insan eğlendirelim. Raim'in babası bence önceki hayatında yönetmenmiş. Herneyse. Dizi güzel, Hyun Bin güzel. :D

    YanıtlaSil
  10. Beden değiştirme olayı sırf bu baba Ra im'in öleceğini bildiği için mi diyorsun yani? hıım değişik tabi :) Hyun Bin güzel Oska ondan daha güzel dizi onlarla güzel gibi bi tümevarım yapayım bari.

    YanıtlaSil
  11. Önceliklen hepimizden hepinize kucak dolusu sevgiler,selam kelam işte buraları hep. Baştan bir diyim ayıbediyon secret garden sevilmez mi? Neyse ki her görüşe saygı duyan bir insanım fazla kötü konuşmayacam :D

    Hakkaten babanın olayı neydi,tam olarak büyü mü yaptı, hazır ölüyom bu oğlanda zengin bizim kızı bu alsın diye orada çürüyüp giderken bir işler mi karıştırdı zirilyon yıl önce izlediğim için unuttum ama o konuda haklısın oraları birazğğ neyseh. Ama komikliydi bilmem neydi yedik hadi :D

    Eyhh gay oğlanın nesini sevecem ya. Koyacaktım ağzına. Artiz artiz tavırlar kimlen konuşuyon oğlum sen kime aşık oluyon kafana göre koskocaağğğ oska'ya. Hem kızı sevmiştim de ben oska'nın straight olup çocukla olmaması işime geldi hep.

    Ha ji Won'a Kore'nin en iyi oyuncusu diyorlar ama bilemedim çok sevmemekle birlikte kıl olmadım da bak. Ama Hyun Bin rakiş cınım nasıl güzel adam yareppim nasıl güzel adam. Cıvıyacam galiba yine. Gidiyom ben artık,görüşürük :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmeyebiliyormuş dimek anlaşılcağı üzere, büyük risk aldım la bunu yazarak ben ilk dizi postum bi de allam yuhalıycaklar felan diye çoh kokmuştum yea. :B

      Hof senin bu at gözlüklü bakışın... biraz modern görüşü olur musağn lütfeğn lskdfmdf gay bebeylen çogzel olabilirlerdi hıh!

      Ha ji Won'la The knig 2 hearts'de tanıştım ben ilk orda beğenmiştim ama burda ımm cıks olmamıştı hacı. Acemilik eseri felandı sanırsam lksdfmsldk.

      Ha bir de hoşgeldin şeref getirdin efenim bloğuma, ilk yorumun hayırlı ossun, teşkürler. ^_^

      Sil