8 Mart 2013 Cuma

YG'nin Küçük Dijital Canavarı Lee Hi




   Taslaklardaki konular şöyle bir bekleye dursun, ben son günlerde sardığım görl ses Lee Hi'den bahsedeyim. Bu sefer kapsamlı bir yazı yazmayı planlıyorum kısmet :') 


Efenim mevzumuz Lee Hi. Kendisi için camiaca yakıştırılmış hoş bir sıfat var "Yg'nin Dijital Canavarı" deniliyor ona. Debutu; 1,2,3,4'le rookie için satış rekoru kırması, vidyosunun çokca izlenmesi ve çıkar çıkmaz all-kill yapması sebebiyle dijital camiada çok konuşulan biri oldu.




Lee Hi, Kpop Star yarışmasında önce kendini gösterdi. Elde ettiği başarıyla yarışma zamanında baya adından söz ettirdi. Hatta yarışmanın birincisi Park Ji Min'den daha çok konuşulur olduduydu haberlerde. Ben ilgilenmiyordum tabii o zamanlarda, birincinin Lee Hi oldugunu felan sandımdı. Neyse, yarışmayı 2. olarak bitirdi Lee Hi ve YG papa trainee olarak Lee Hi'yi kaptı. 


Lee Hi'nin kimi yerde adını Lee Ha Yi olarak görebiliniz, çünkü çıkış yapmadan önce asıl adını kullanıyordu, Kpop Star'da felan adı Lee Ha Yi. Debutta, YG adın Lee Hi ossun demiş olmuş lskdnflks. Lee Hi, güçlü sesiyle, birinci olan Park Ji Min'se dansıyla tanınmakta yani bir voice queen biriyse dancing queen olarak anılıyor fanlarınca ve evet fanwar var yess, ikisi de çokca karşılaştırılıyor ve bi taraf bi tarafa devamlı hak etmedi, hak etti eleştirisinde bulunuyor. 



Gelelim Lee Hi'nin debutuna. Herkes Papa'nın, Lee Hi'yi SuPearls grubuyla çıkarıcağını bekledi. Ama YG beklenmeyeni yaptı ve Lee Hi'yi solo olarak, ve arayı çok uzatmadan aynı yıl içinde Ekim 2012'de single'yla birlikte çıkarttı Lee Hi'yi. Çıktığı ilk hafta 1,2,3,4, listelerde birinciliğe çömdü all-kill yaptı. 15 Kasım 2012'de MCountdown'da birinci oldu ödül kaptı, velet seni! 



MV'si çıktığında ve performanları da gelmeye başladığında Lee Hi'ye ağır eleştiriler de geldi. Ki hala gelmeye de devam ediyor aslında. Suratsız, soğuk nevale, buz kraliçesi... uzayıp giden bi yığın hakaret. Oynayamaması, surat ifadesi kullanaması sebebiyle sahnede kasıntı bir duruş sergilemesiyle bu sıfatlar yakıştırıldı. Yanlız atlanan bir şey vardı ki, Lee Hi'nin traineeliği bi kaç ay sürmüştü hadi bunu göz ardı edelim.   Onu idol olmaya layık görmeyen takım, ilerde bu surat ifadelerini, mimiklerini kullanmayı öğrenebileceğini pek düşünmedi. Ben de "çok suratsız lan" diyordum genşler o takımın içinde ben de varım ama idol olmasıyla bi alıp veremediğim yoktu. İlgimi de çekmemişti zati dinlemedim. Ama sesine haksızlık edilmemesi gerek. Sonuçta zamanla, dansı da öğrenir, mimikleri de öğrenir. Ve kimse de düşünmedi ki YG'nin Lee Hi'ye layık gördüğü temaydı belki de bu. Olamaz mıydı? Belki de Papa, suratsızlıkğı oynıycan annem dedi koydu sahneye onu. 


Şarkının sahibi Masta Wu imiş tanımam ksfdjf prodüktürlüğünü ise YG'nin prodüktörlükteki göz bebeği Choice37 yapmış Lydia Paek'le birlikte. Ardı ardına 5 gün boyunca tüm listelerde birincilikte kalan şarkı Lee Hi'ye 2 rookie award getirdi. Golden Disk'de Best Rookie Award'ı, Seoul Music Awards'da yine Best Rookie Award'ı aldı. World Music Awards'da World's Best Song ödülü içinse aday durumda şuvan. 


Gelelim ilk stüdyo albümü First Love Part 1e. YG papa, Lee Hi'ye kambek yapcağını duyurdu ama trol papası YG'ye inanılmazdı. YG-life'a koyduğu sayaç sonunda kim bilir ne çıkcaktı. Trol papası, trolden vazgeçmiş bize gerçekten Lee Hi introsu verdiydi. Sayacın sonunda 1 Martta duyurduğu tarihte, Turn it Up isimli introsunu yayınladı ve harikaydı. Intro olması büyük zalimlik YG papa, zalımsın papa, haınsın papa ( ı'la okuyunuz ksjdnfskdjf) 




Martın 7'sini gösteren diğer sayacın sebebi de dün belli oldu It's Over klibini official Lee Hi kanalında yayınlandı. 1,2,3,4 vidyosunda gördüğümüz, suratsız Lee Hi, It’s Over’da herkeste oluşturmuş olduğu bu niteliğini kırdı ve sevimli, zıpır bir kız oldu.




Bence gayet hoş surat ifadeli, eğer oyunculuk denilicekse klip gösterisine oyunculuk sergiledi. Güldü, suratını buruşturdu, kibirlendi, somurttu...kısaca Lee Hi soğukluğunu üzerinden attı, veya YG'nin belirlediği yeni konsepte iyi iş çıkardı.











Ay vidyodaki bu YG ayışlarını çık biğindim ben. Hepsini çözemedim kim kimdir diye ama çık tıtlılar, komikler  arabayı deviren ayının sorrasında depinmesi ıhıığğ sivimli. :3
Neyse It's Over diyyoduk, işte efenim 7 Martta yayınlanan It's Over , First Love mini albümünün birinci partı ve sadece dijital olarak satışa çıktı. Birinci partta 5 şarkı bulunmakta. YG'nin teaser fotosundaki diğer bir tarih olan 21 Martta ise full albüm gelicek ve 10 şarkı olucak bu albümünde. It's Over bir Turn it up harikayni değildi. Belki sorradan ısıtır kendini ama Turn it up başlangıcından çeken bir güzelliğe sahip. It's Over'da müzik hoş ama sarmadı beni. Ama dinliom ldnlkf ele de bişi. MV'den çok hoşlaştım ama.


Title track olarak It's Over ve Rose şarkıları seçilmiş. Rose mini albümde yok, full albümde yer alıcak diye düşünüyorum ben. Bu mini albümdeki şarkılar; Turn it Up, It's
Over, Special, Crush, Dream.
YG Papa hala debut yapmaya kıyamadığı?! Jennie Kim'i bu albümde de kullanmış. Special şarkısında Lee Hi ile birlikte bir düeti var. YG papanın nacizane düşüncesi düet sanatçısı olarak ilelebet traineelikte yaşatmak olsa gerek. 









16 yaşındaki bu küçük dijital canavarın şu ana kadar 1 stüdyo albümü, 5 single'ı, 3 müzik videosu var ve 1 müzik yarışması var hayatının dönüm noktasını yaratan yarışma :') Performanlarını izlerken bugün, tek başına çalışmak kim bilir ne kadar zordur diye düşündüm. Resmen bebenin geleceği gözümün önünde hayal ettim. Tek başına yurtta yaşattım, Big Bang'le 2ne1'la düet yaptırttım, büyüttüm, uyuşturucuya başlattım. Solo olmak zor olsa gerek ya tüm show boyunca teksin allam o 4 dakka ne kadar uzun gelir insana ya. Gruplarda biri hata yaptığında diğerleri kapatabiliyor bişiler yapabiliyor, solo olmak...yalnızlık... Y_Y çok duygusalım bugün galiba lan ağlıycam şindi kız için lsdfndlsknf. Show must go on!


Dijital bebenin bir de Epik High'la düeti bulunmakta It's Cold dinlemenizi öneririm. Çok hoş bir de MAMA'da Epik High'la bunun bir canlı performansı mevcut. Üzerine söyleyebiliceğim bişi yok Epik High'dan bahsediok bençün kpop azizlerinin önderi. :''))) Lee Hi'nin sesi çok narin bu şarkıda, hoş. Şarkıyı dinginleştiren olmuş hele Tablo'nun sesiyle o nakarattaki kısım vel dan end gud jab. 


Hadin Sağlıcaklan... ^.~








5 yorum:

  1. 1,2,3,4 hit oldu ama Turn İt Up hit olmaz diye düşünüyorum 5-6 kez dinlememe rağmen bi kelime bile aklımda kalmadı :D İlk şarkısında ilk dinlemede beni kapmıştı.

    Ama şunu söylemek lazımki Lee Hi'deki ışığı Yg görüyorki GD bile nekadar destek veriyoe kendisine ^^

    Klibi genel olarak sevdim. Cl'deki gruba hakim lider havası Lee Hi'de var ve aigu edebiyatı yapmıyor.

    Ama birkaç mimik daha eklese süper olur diyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turn it up zati intro, title şarkısı değil ama yorumlara göre baya sevilmiş ki ben de baya sevdim hacı turn it up'ı sdnfdlks.
      Lee Hi'de bi ışık var ama bakalım :')
      Aynen coni vaynen diyyom ben de :3

      Sil
    2. İntro beni çekmezse çok sallamıom ben o albümü en sevdiğim albümler intorusyla beni içine alanlardır ama Mikotun dediği üzere sesi çok deyişikli bu gızınb aferin ona :D

      Sil
  2. Çoo başarılı olcak bu kız. sesi denişikli bi kere normal koreli sesi değil. ki zati ilk şarkısından yardırdı, ilerki zamanlarda ortalıkta adam bırakmayacak. harikeyn olacak. Fakat şimdilik sesinin iyi bir eğitime ihtiyacı var. doğru nefes alma gibi. canlı performanslarda o açığı çok belli oluyor.daha yaşı küçük olduğundan tabii sırayla herşey. O Jimin'in sesi de çok bi süper, Lee Hi'nin ki kadar karakteristik olmasa da epey güçlü. Fakat artı olarak o kız beş yaşından beri şan dersi neyi alıyomuş ailecek müzisyen olduklarından. Hayi ise yarışmayla başlamış müzik işlerine. Arada bi eğitim farkı var yani. ama doğru ellerde Jimin'i de sollayıp gider.

    It's Over kaliteli şarkı fakat böyle bi doruk noktası yok kendi halinde ilerleyip gidiyo işte. hayican da bütün yeteneklerini konuşturamamış. bi Turn it Up değil işte. İlk duyduğumda vay annesini Koreliler nassı işler yapıyo öyle dedim dibim düştü de. Sonra açıklamaya bakınca gördüm onların işi değilmiş. Eski bi şarkıyla azcık oynayıp üstüne söz yazmışlar. na işte bu: http://www.youtube.com/watch?v=VutAWCzUuoI

    Neyse. destekliyoruz karşimizi. seni de tabii. eline sağlık yavrım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enee şarkının başlangıcı aynı müzik. Vaa bilmiodum bunu. Jimin'nin sesi güzel evet ben de beğendim ama dediğin gibi arada eğitim farkı çok belirgin ve Jimin'i daha çok dansıyla öne çıkarıyorlar yorumlarda, yani ben hep öyle gördüm.

      Zamanla daha da iyi olcaktır bence de. Tişkür ederim karşim :3

      Sil