27 Haziran 2013 Perşembe

Çok basit bir şekilde..."neden düğün?"


   Yazının başlangıcını size ağaçlı, yeşilli, ahşap evli, çiçekleri böcekleri olan, kuş sesli, denizi efil efil esen harikayn bir doğanın içinden yazıyom. Evde de bloğa geçircem (yazar şuvan geçirmekte!) Ayh hava da pek hoş he güneş bele enseme vuruyor sıcak sıcak :) hafiften de esinti var bele :''') Bok kokuyo ama ossun, gübre onlar, vitamin onlar, onlar ekosistemin temeli...meeh çok koktu şuvan, taa fazla övemiycem. Manzaralı, güzellikli filan yazıyabaşlamış olmam siz sevgili okurcuklarıma güzel şeyler anlatcağım fikri vuk'u bulmasın aklınızda a dostlar. Lakin şu 1 hafta çektiğimi ben bilirim ben hey gidin hey. :''(

  Düğün için benim babamın memleketine gitmemiz gerekiyordu, çünkü evlenen kuzenim orda ve hasım akraba neyin komple orada. Evvele adüğüne gelmeden ben bi yolculuğumu anlatam hele. 8 saatlik -hatta daha fazla muhtemelen çünkü, sadece İstanbul'dan çıkmak 3 saat alıyor!- yolcukta, uyku, sıkıntılılıkla ve midemle ön koltuğu kemiriyordum. Evrenden, düğün iptal olsun diye işaret istedim sanırım dileğimin iletimi esnasında bir değişim oldu bela bana vurdu! koca 8 saatlik yolculuğu kustu kusacak bir mideyle geçirdim. Anam halen yanımda "saçını şöyle yaparsın bak" diyyo *____* kadın bi dur bi dur, hayırlısıylan şurda bi ölüyom bi izin ver allasen ya! Allam o yollar ne o yollar ya allaşgına. En son 3 yıl evvel gittim yine yol yapımı vardı. Yine geldim yine yol yapılıyor bundan 9 yıl evvelde de yol yapımı vardı, siz bu yolları neye yapıyonuz? Hayır aynı yerin asfaltını kaldırıp yeniden koyyon sen nabıon abi sen nabıon? Tak tak tak sarsıntılı yolculuk yapmaktan gidiş-geliş midemle dalağım kalbim hep birbirine girdi! O değil daha 3 yıl evvel tepenin olları patlatıp yolu genişlettiniz, az berisinde yeni köprü yaptınız, şimdi yine neyin yolu neyin köprüsü bunlar? Dalağımı neyin siktir et, bu ağaçlar bu doğal ortam nolcak? Patlattığın tepenin üstü komple ağaç dolu olabilir, azcık ucundan almak bişi değil düşüncesi olabilir de, senin bu her yıl yol genişletmene ağaç dayanmaz yannız. Ben bu memlekete gidince hep böyle bi öfke, nefret dolup geliyorum zaten. En son gittiğimde de amcagillerim ağaçlık araziyi fabrikaya satmıştı onlara eylemlendimdi ordayken bi işe yaramadı ama ----___---- İnsanlık olarak doğayı ebesine kadar zikiyoruz genşler. Karadenize doğru şöyle bir giderseniz net bi şekilde görürsünüz. İnsan doğadaki en üstün varlık olarak kabul görüyor ama bence insan ne yaptığını bilmeyen bi mahluk.
*Düğünden sonra Geriş Tepesi diye bi yer böyle manzarası hoş olan oraya çıktıktı bu da oraya giden uzun tepe yolundan çektiğim bişi.

  Neysem konuyu değiştirmiş bulundum ama çok dokandı genşler. Kınadan başlıycam...kına niye var allaşgına biri gelsin bana açıklasın, mantıklı bi açıklama isityorum! Niye var lan bu meret? Bu kadınlar niye elalemin kız almasına oynuyor? Ben niye oyantılıyorum? Niye süsleniyoruz? Olm evlenen halamın oğlu lan kuzen kuzen, tanımadığım etmediğim biriylen evleniyor beni niye ordan burdan çekiştirip oynatıyonuz? Herşeyden önce niye süslenmeye zorlanıyom? Niye ben boyanıyorum arkadaş! Ben niye güzel olmak zorundayım! Bana mı evleniyor? Hadi ben akrabayım, komşusu, patronu osu busu...lan size noluyor hayır SİZE NOLUYOR LAN!!!! İlk kim çıkardıysa bu düğünü, kınayı, nişanı topuklarını batlatcam, ayak barnaklarını ingiliz anahtarıyla ezicem, dizine çekic indircem. Düğün öncesi bu evlenen kuzenimin kardeşi kıyafetime taktı bi boy da onlan uğraştım yok kısa değil miymiş yok sade değil miymiş, düğün elbisesini de giyince aynı şeyi yaptı bi çığlık koydu kadın "ay bu çok kısaağ" diye "o.O" tipim buydu saane dostum sanane. Kıçı açılcak olan benim sana ne? Öyle çok minilerini giyip de gezen insan değilim (çünkü yok) elbiseylen ço hoşlaştık ondan aldımdı. 


  Bir güzel oynamışım ki sormayın :::::)))))) Öl bit böyle ortada bi kazulet duruyordu elleri şaklıyordu bi tek aşslmdşasd öyle canlandırın gözünüzde. Kınanın yapıldığı salondan bahsetmek istiyom şalmaslmd böyle bi salon yok! Tüm kültürleri, kültürleri geç dünyayı içini almış salon aşsldmalmd bi tarafta yerli motifleri var böyle ok şu yerlillerin kafalarına taktıkları tüylü şapkadan var, bi tarafta şark köşesi var böyle koyun postu mu ne bilmiom ondan sermişler zurna var davul var filan, bi tarafta gitar var bi tarafta Uzakdoğu var asşldmasşd her köşede bu şemsiyelerden vardı, tam da istediğim gibin götürem filan dedim nassa herkes oynuyo görmez dedim de olmadı. :''( Çirkindi ki zaten ben daha güzelini alırım.


 Kına sahibiyim ben, düğün sahibiyim lan ben, benim oturma yerime oturmaya kim nası cesaret eder! Davetlilere salla başı yapmaktan, zorla oynatılmaktan, kına gezdirmekten, kuruyemiş neyin şaapmaktan zaten ayaklarım bağımsızlık ilan edip bana karşı ayaklanmışlar, ayak dibimde sivil savaş var, kadının teki gelmiş yerime çömmüş. Teyze o çantayı bokuna mı koydum ben oraya he? Görmüyon mu sen beni? Hiç mi acımıyon bana? Sorra bi de jiji, asalak gerzeklaı jiji süs havuzuna düştü ---___---- bi de bebeylen uğraştım, bi güzel ıslanmış, yaralanmış felan te allam :'')))

 Sorra düğün günü, olm siz siz olun düğün sahibini evinde kalmayın lan. Allaşgına kendiniz yakın ama orda kalmayın. Halamlardaydık biz işte, bu kuzen benim çok kontrol delisi, mükemmeliyetçi biridir. Anneme çatıyor "yenge sen niye hazırlanmadın?" çocuklara çatıyor "ellemeyin şunları, bi kez olay çıkarmayın vs" bana çatıyor falan filan halama bi bağırdı ama asdakndnas "bi işi halledemion" filan diye neyse işte bunun aksiliği üstündeyken gerim gerim olduk herkes salona gitmeden daha bi boy fırça yedi. Salona geldik işte sorra beni takı takılması için konan iğnelerin tepsisini tutma görevine layık gördüler aha:D kığpsı alın burdan. Alın bunu burdan! Bunu kim çıkardı lan kim çıkardı? 1 saat durdum eminim ama daha fazla da olabilir 1-1 buçuk saat ayakta dikildim, o tepsiyi tuttum. BOK! Ömrü hayatımda ilk kez topuklu giydimdi biliniz mi :'''))))) Barnaklarım ezildi, böyle hani karayip korsanları dünyanın sonunda buzullara giderlerken  mürettebattan biri ayağını tutuyordu böyle barnağı elinde kalıyordu sorra onu geri takmaya çalışıyordu gifini bulamadım artık gözünüzde canladırın tam olarak öyle oldum günün sonunda. MASA YOK MUYDU OLM MASA, MASANIN ÜSTÜNE NİYE KOYMUYONUZ TEPSİYİ LAAAĞĞNN!!!! Beleşe diktiniz beni orda kahrolsun parasız düğün adetleri. O kadar dikildim orda gelen altınları saydım, gözlerim altın neyin oldu böyle paraları filan böyle görünce ağzım neyin aktı hepi, bi allahın kulu da al çıcığım bu da senin olsun diye sevindirmedi beni. Yasıq. 


Yannız evinin binası ço hoş kuzenin -_- Hemen animeler, diziler neyin canlandı gözümde :'') Lanet gitsin boylu boyunca hep nefret etcem senden kuzen! İşte böyleydi, şu 1 hafta bunlarlan uğraştım. Gereksiz büyük konuşmalarına girmek zorunda kaldım, bolca çocuk zırıltısı dinledim, her gelen ehe:D gülücükleri attım, pespaye bi kılıkta gezindim, yoruldum en azından bir düğünü evlilik teklifi almadan kurtardım şasldmas bunu kâr sayyom. Bu son düğündü, artık çevremden yakın arkişlerimden evlenen olmassa (EVLENMEYİN) daha da düğüne neyin gitmem! O değil bi an önce İstanbul'a döniyim diye sınavım var benim yalanı sıktım herkesler ay başarılar, allah zihin açıklığı versin, işşala geçersin filanları habire duyunca kendi yalanıma da inandım ay işşala teyzecim ya çok zor sınav biliyon mu filan oldum şalsmdşmas bunca yıllık yalan tecrübeme leke oldu bu ama ossun gari elleşmiycim bu da deveye küpe olsun ni diyim. Yanımda olamayıp desteğini esirgemeyen siz değerli dostlarıma teşekkürü bir borç biliraşsldms. Sankyu jınımz sankyu :'') 


Bu kediylen de amcamların orda eyleştik allam nebçim sevdirdi kendini mır mır gelip ayağmın dibine yattı filan allam :'')) alıp gelmek istedim ama annem ----____----- kedileri muhafaza cemiyeti seni hiç affetmiycek ana!

2 yorum:

  1. wooww İnebolu ^_^ Benim köyümden ^_^ Düğünler sorma yaa >.< Beni de hep ayakta diktiriyorlar -_- Yine de ben o manzaralar falan biterim abi :D Yakında bayram için gitcem, bir güzel filmler, fotolar çekcem, bir blog yazısı da ben yazcam :P :D Yazını okurken "Hayatta tek değilmişim!!" dedim Güzel duyguymuş :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manzarası felan güzel bi yer evet ben de seviyorum. :')
      Yalnız değiliz hiçbirimiz evet :') Teşekkürler.

      Sil