9 Temmuz 2013 Salı

Okuduklarım Hakkında Bağzı Şeyler -1-: Otostopçunun Galaksi Rehberi 1


Yine elime aldığım bi kitabı zar zor bitirmeye çalıştım. 1 ayda 246 sayfalık kitaplan azaplandım. Azaplanırken ben bunu hele blog yapam dur dedim. Kitap çok sade, kolay kelimelerle, basit bir anlatım sunuyor. O yüzden de çabuk çabuk geçiyor kelimeler fakat aynı şey konu için geçerli değil. Konu akmıyor! Konunun sürükliyiciliği yok. Sürekli bişi ler açıklıyor, sürekli "falanca gezengende falanca kişi ama bu anlamsız bir tesadüftü onun dünyayla alakası yoktu. Aynı zamanda bugün onun falanca yaş günüydü ama bu da anlamsız bi tesadüftü" şeklinde ara açıklamalar var ama onu niye yapıyo anlamadım, aslında neyden bahsediyordu nereye geldi oluyorum. Konuda daimi bi kopukluk vardı başlarda, bi dünyadaki uzaylıdan bahsediyor sonra dönüyor öbür gezegenden bahsediyor bi türlü konuya giremedi! Romandan çok bir hikaye kitabıydı.


Kitabın yazarı, Douglas Adams. 5 kitaptan oluşan bir seri kendileri. Kabalcı Yayınevinden çıkmış. Kitabın ilginç olan şeysi, BBC için yazdığı radyo oyunu olması. Adams, ilk bu kitabı radyo oyunu olarak yazmış ve radyoda baya bi sevilmiş halkcana sonrasında bu popülerliği sayesinde 1979'da ilk kez kitap olarak basılmış. Hatta oyun, sinema filmi bilem olucakmış Adams ölmiyeymiş. Yani dönemine baya bi etki etmiş, ama niye ben bilmiyom. Niye kitleleri bu kadar peşinden sürüklemiş bu kitap? Bilmiom sanırım bi ben beğenmedim aşsldmasas seveni var çünkü okudum yorumları neyin. Bence belki radyo oyunu olarak tasarlanmış olmasındandır, çok basit bir düzende, hani bazen okurken kendimi aptal hissettim. "O kadar da açıklamana gerek yok taam biliyok" dediğim oldu. 
Hele çevirideki "aman yarabbi" şeklinde şaşırma, bana izlediğimiz dizilerdeki, animelerdeki altyazıların kimlerden esinlendiğini şaaptı.

 Ama kitap 82.sayfadan sonra bi dönüm noktası yaşıyor. Bi aksiyonlu bişiler geliyor, diologlar falan bi güzelleşiyor güldüm bilem hattası. Fakat yine de sadece heycan ordan ibaretmiş, geri kalan sayfalar yine bana bi iyi saatte olsunlarlıydı. Başlardaki konuya girememesi bırakmaya sebebiyet verebilir, ben bırakıyordum bilem hatta sorra okurken "du ben bunu blog yapam" diyince bi okumalandım.

Teknik detaylar bi kenara biraz da konudan bahsedeyim. Benim yorumlarımı bi kenara bırakıp yine de okumak istersiniz. :'))) 


Okuyabiliniz, bi spoi içerikliği yok zaten bileek spoisiz şaaptım. Dünyanın yokolma mevzusunu 10.sayfada mı ne öğreniok zaten konuda da yazdım. O yüzden don't panic :'')

Konumuz şöyle ki; Arthur isimli dünyalı adam ve onun komşusu Ford'un, Yerküre yok olduktan sonraki maceralarını anlatan bir kitap olarak özetleyebiliriz. Ford, dünyada "tuhaf" olarak nitelenen bir adamken ilerleyen sayfalarda neden bu adam tuhafmış, ne istiyormuş, napıyormuş, bu haller niyeymiş öğreniyoruz. Sanırım gerisi spoilera girer o yüzden bahsetmiycem, dünya yok ediliyor ve biz bu iki karater üzerinden diğer gezegenleri ve yaşam formlarını filan anlatıyor. Dünyanın yok edilmesinin kitapta çok da önemi yok aslında, ya da ben daha serinin ilk kitabını okuduğum içindir bilmiyom, ama batlattılar ve gitti o kadar, sorra Arthur ağlayıp duruyor felan fişmekan işte. 

*Spoi soru: anlamadığım bir şey var. Bu Ford amca neden Arthur'u seçiyor?

*He ben hep bele tutarım kitabı aşldmddsd yok burda sıkıntıdan ölüodum da nail arta verdimdi kendimi gaye tamemen ojeleri göstermek evet.

Alttaki bilmiyom spoi olur mu olmaz mı size bırakıom, baya yaratıcı bişidi bence bura. Evrenin sırrına yeni bi bakış açısı dünyayı aslında fareler var etti!


"İnsanlar dudaklarını devamlı çalıştırmazlarsa, diye düşünmüştü, belki ağızlarını bir daha hareket ettiremiyorlardır."

2 yorum:

  1. merak ettiğim bi kitaptı, hep alacam alacam diyodum almıyodum asjdfjdkjs şimdi sen böyle diyince de almasam mı acaba oldum.. yine de alacam galiba ksdfjdshjd kendi fikrim de olsun ivit..

    tırnaklar şahane bu arada.. zati güzel ellerin var yakışıyo bu tür şeyler..

    taam gidiyom bay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allaşgına oku sorra vicdan yapıom benden ötürü cayyonuz diye aşsldmşasld
      sankyu şekerim :''')

      Sil